kawiarniaCzy wiesz, że ok 65% firm lokalnych nie posiada w ogóle strony internetowej! Z kolei ponad połowa z tych co posiadają, nie robi nic, kompletnie nic, by wykorzystać stronę jako element zwiększający sprzedaż i doskonałe źródło reklamy! Jeśli dodać do tego fakt, że 85% konsumentów szuka usług firm lokalnych w internecie, to nie można pozostawać wobec tych danych obojętnym.

Jeżeli nie masz na co dzień czasu lub środków na prowadzenie regularnych działań marketingowych, to poświęć trochę czasu i zadbaj chociaż o swoją stronę! Już samo jej zoptymalizowanie sprawi, że poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarce, a jeśli umieścisz ciekawe treści i informacje ważne dla użytkowników, to zwiększysz także konwersję, czyli sprzedaż!

1. Strona mobilna.

Szczególnie firmy lokalne powinny zadbać o to, by strona była dobrze wyświetlana na urządzeniach mobilnych. Nie tylko dlatego, że bardzo dynamicznie zwiększa się liczba użytkowników surfujących po internecie używając komórek, Iphone`ów itp ale przede wszystkim z praktycznych powodów.

ipad-605420_1280Masz małą osiedlową pizzerię. Student wracający autobusem do domu jest głodny i chciałby zjeść pyszną pizzę. Na dostawę pizzy zwykle czeka się ok 40 min, dlatego student chciałby zamówić ją jeszcze w podróży, by w domu długo nie czekać. Przez Iphone`a wpisuje nazwę twojej pizzerii, ponieważ chce szybko znaleźć numer telefonu. W autobusie trzęsie, jest tłok ale masz stronę mobilną, która ładnie wyświetla się na iphonie: litery są duże i czytelne oraz nie trzeba paluchem mazać po monitorze by znaleźć w końcu zakładkę “kontakt”. Po wpisaniu nazwy strony wyświetla się duże i czytelne menu oraz nr telefonu i głodny student bez problemu nawet w trzęsącym autobusie odczyta numer telefonu.

To dlatego m.in. dla lokalnej firmy strona mobilna jest koniecznością.

2. Główne frazy kluczowe w znaczniku <title>!

Dla ludzi obytych z tematem pozycjonowania stron to oczywiste ale wiem, że przy pierwszym “spotkaniu” ze stwierdzeniem “Musisz zoptymalizować znaczniki meta na stronie” ogarnia cię przerażenie. Spokojnie.

Jeżeli masz stronę na wordpressie, to wszystko załatwi jedna z wtyczek SEO (np. seo by yoast). Po zainstalowaniu wtyczki, pod tekstem strony lub wpisu znajdziesz dwa pola do wypełnienia: <meta title>, <meta description>. 

Jeżeli nie masz wordpressa musisz np. zlecić komuś, kto tę stronę dla Ciebie wykonywał uzupełnienie znaczników. Musisz tylko wiedzieć jaka fraza kluczowa ma się tam pojawić.

Tak wyglądają uzupełnione znaczniki w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.

W czerwonej ramce znacznik <title>, w zielone <description>

title

<Title>  jest bardzo ważny dla widoczności twojej strony w wyszukiwarce. Wyszukiwarka jest informowana o tematyce twojej strony ale jak widzisz również użytkownicy od razu wiedzą jaka to strona. Koniecznie umieść tutaj frazy kluczowe! np. “Kancelaria Prawna Wrocław”

<Description> podobno nie ma znaczenia dla pozycji strony w wyszukiwarce, jednak fraza kluczowa w krótkim opisie strony (description) znajdującym się pod “titlem” powoduje to, że użytkownicy chętniej wchodzą na stronę.

3. Zadbaj o treści na stronie

Pierwszym krokiem powinien być wybór fraz kluczowych, który już zrobiłeś w punkcie wyżej :-).

Jeżeli w tytule pojawia się fraza kluczowa “kancelaria prawna wrocław”, to w treści fraza ta powinna się również znaleźć. Wiem, o czym pomyślałeś przecież to nie po “polskiemu”. Spokojnie możesz np. zacząć swój tekst w ten sposób: “Jeżeli szukasz dobrej kancelarii prawnej we Wrocławiu…” lub “Mieszkasz we Wrocławiu i szukasz dobrej kancelarii prawnej…” . Później zadbaj o to by fraza “kancelaria prawna” kilkakrotnie pojawiła się w treści.

Zrób tak, z każdą wybraną frazą kluczową. Do każdej podstrony dobierz inną frazę jedną góra dwie frazy na każdą podstronę. Umieść ją najpierw w znacznikach “title” i “decsription”, a potem w treści.

4. Dane teleadresowe widoczne na każdej podstronie!

Zwłaszcza numer telefonu najlepiej umieścić duży i wyraźny w nagłówku.

 

hydraulik

 

Strona z przykładu jest dość znana w branży i delikatnie mówiąc kontrowersyjna z kilku powodów ale jedno co można z całą pewnością przyznać, to to, że klient nie przeoczy kontaktu, a konkretnie – numeru telefonu. W głównej części strony czyli nagłówku pojawia się on aż 4 razy!

Tak na marginesie jeżeli jesteś ciekawy dlaczego strona jest kontrowersyjna szukaj jej pod hasłem “hydraulik poznań” ;-).

Ponadto adres powinien być widoczny na każdej podstronie serwisu. Możesz umieścić go np. w stopce lub bocznym panelu.

5. Opinie na stronie

Bardzo zaniedbywany i niedoceniany element, który każdy lokalny przedsiębiorca powinien mieć na stronie.

Klienci zwracają uwagę na opinie i prawie zawsze je czytają. Nie, nie tylko na forach internetowych. Te umieszczone na stronie też. W środowisku lokalnym są one jeszcze bardziej wiarygodne, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby odwiedzający twoją stronę znają osoby, które napisały opinie i wiedzą, że nie są to anonimowi klienci.

Jeżeli działasz na rynku już jakiś czas, z pewnością masz zadowolonych klientów, którzy chętnie zarekomendują twoją firmę. Poproś ich o kilka pozytywnych zdań na temat twojej działalności. Jestem przekonana, że nie odmówią, a tobie bardzo pomogą.

Dodatkowo, zyskają darmową reklamę :-).

6. Unikalna oferta

Nie chodzi o to, by mocno się wysilać tworząc esej na temat np. usług remontowych ale wymyśl jedną, dosłownie jedną unikalną cechę, która będzie charakterystyczna tylko dla twojej firmy.

Kiedyś szukając firmy świadczącej usługi remontowe trafiłam na stronę firmy, która oprócz rzecz jasna standardowych punktów oferty typu “kompleksowy remont mieszkania”, “układanie paneli”, “malowanie” itp. wyeksponowała wyraźnie napis “NIE PALIMY”. Genialne! i zupełnie nie związane z usługami remontowymi.

Dodatkowo daje do myślenia. Nie dość, że podczas remontu nie będą smrodzić w moim nowym mieszkaniu, to jeszcze nie będzie częstych przerw na “dymek”.

Jestem przekonana, że każdy jest w stanie wskazać choć jedną rzecz, którą wyróżnia się od konkurencji. Potem wystarczy ją tylko wyeksponować.  

Pomyśl. Świadczysz usługi sprzątające. Czego mogą obawiać się twoi klienci, którzy być może są znani i wpływowi w twoim mieście…? Że będziesz rozpowiadać jaki mieli syf w domu. Co powinnaś dodać do oferty? może np. “Nie plotkuję o pracy nawet z rodziną” lub coś w ten deseń. Dasz tym samym do zrozumienia, że znasz obawy swoich klientów przed zatrudnianiem firmy lub osoby do sprzątania.

7. Stwórz podstronę FAQ

FAQ (ang. Frequently Asked Questions) – zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób. (źródło – Wikipedia)

Po pierwsze unikniesz zbędnych telefonów z pytaniami, które tylko marnują twój cenny czas.

Po drugie sekcja FAQ jest doskonałym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych.

FAQ

Jeżeli firma remontowa z przykładu powyżej pozycjonuje stronę na frazę “remont łazienki” i “kompleksowy remont mieszkania” to to miejsce jest idealne do wykorzystania na umieszczenia właśnie tych fraz w treści.

8. Stwórz poradnik lub bloga

Dodaj do swojej strony bloga lub poradnik. Jest to doskonały sposób na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce poprzez pozycjonowanie na frazy długie ale mniej popularne. Poza tym poprzez bloga budujesz swój autorytet.

Zobacz; załóżmy, że masz kancelarię prawną. Jak większość kancelarii w ofercie masz usługi związane z: obsługą prawną firm, spadki, odszkodowania, rozwody, zamówienia publiczne itp., itd.

Każda kancelaria ma mniej więcej taką samą ofertę. Wyobraź sobie, że klient szuka najlepszego prawnika od rozwodów, a ty właśnie w tym się specjalizujesz. Wchodzi na twoją stronę, przegląda artykuły a tam artykuły na temat: “Rozwód bez orzekania o winie, a podział majątku”, “Ustalenie ojcostwa”, “Wzór pozwu o rozwód z orzekaniem o winie” itp.  Bingo! Klient wie, że ma do czynienia z fachowcem.

Kreuj się na ekperta!

9. CTA – Call To Action

Call To Action, czyli wezwanie klienta do działania. Może dziwnie lub nawet śmiesznie to zabrzmi ale klientowi trzeba dać jasno do zrozumienia, co ma zrobić. Czasem wystarczy zwykłe “ZADZWOŃ” lub “SPRAWDŹ NAS”, “ODBIERZ KUPON RABATOWY”, “UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ”. Najgorsze co możesz zrobić to nie umieścić wezwania do działania w ogóle.

Elementów poprawiających tylko pozycję w wyszukiwarce jest o wiele, wiele więcej. Natomiast tych kilka łatwych do wprowadzenia na swojej stronie sposobów nie tylko służy poprawie pozycji ale przede wszystkim pomoże zwiększyć konwersję, czyli innymi słowy sprzedaż! Mam nadzieję, że Ci się przydadzą. Czasami naprawdę niewiele potrzeba. Do dzieła!

[pb_builder]

9 thoughts on “9 Elementów Na Stronie, Które Zwiększą Sprzedaż w Firmie Lokalnej

  1. Obszerny poradnik odnośnie pozycjonowania strony. Wszystko łanie wytłumaczone i opisane. Pomimo, iż znałem już kilka sposobów w pozycjonowaniu, to mimo wszystko fajnie sobie je przypomnieć 🙂 Pozdrawiam!

  2. Numer telefonu na każdej stronie, potrafi skutecznie wpłynąć na współczynnik odrzuceń, ale jednocześnie przełoży się na większą liczbę zapytań.

  3. Kurcze, to jest takie proste, a okazuje się, że miałem masę takich właśnie błędów na swojej stronie. Wstyd 🙂 Dzięki za porady! Dobra robota.

  4. Według mnie bardzo ważne jest również opisywanie zdjeć/grafiki na stronie w atrybutach title i alt, wielu klientów poszukuej produktów właśnie przez pzreglądanie grafiki.

  5. Bardzo konkretny wpis i komentarze pod nim! Co więcej wiele firm nie tylko nie posiada strony internetowej ale także nie ma wizytówki GFM (Google Moja Firma), która mogłaby częściowo zastąpić (na początku) a w dłuższej skali wspomóc docelową stronę internetową. Sam mam złe odczucia widząc, że jakaś firma nie ma strony internetowej. I nawet nie chodzi o pozyskiwanie przez nią klientów, ale: po pierwsze, jak się ma rozwijać, po drugie, gdzie jest transparentność ogranizacji, po trzecie jak mam weryfikować czy poszczególne usługi, a po czwarte skoro nie ma strony to skąd pewność, że za tydzień firma się nie zwinie? Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *