Jak pisać teksty na stronę pod kątem SEO?

Pozycja strony w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Roboty algorytmów wyszukiwarek cyklicznie prowadzą inspekcje witryn, aby sprawdzić, czy materiały które zostały na nich umieszczone są merytoryczne, ciekawe i potrafią przyciągnąć użytkownika sieci.

Jednym z czynników które podniosą ranking strony jest

Unikalny tekst

Dla algorytmów wyszukiwarek jest to bardzo istotna część serwisu internetowego. W przypadku zamieszczenia na stronie unikalnego tekstu, zostanie on potraktowany jako wartość dodana, rzetelna i znacząca, która daje szanse na przyciągnięcie użytkowników sieci. Jest to bardzo ważny element strony, ponieważ w chwili umieszczenia tekstu skopiowanego tzw. „duplicate content” nasza strona zostanie umieszczona w rankingu niżej niż strona, z której content został przeniesiony.

Prócz tych, tak bardzo ważnych konsekwencji może nas spotkać bardziej dotkliwa kara, jak np. sprawa w sądzie za korzystanie z treści chronionych prawem autorskim i w konsekwencji grzywna i/lub całkowita eliminacja strony z sieci. Jeżeli autor nie czuje się na siłach, aby napisać unikalną, oryginalną treść, może skorzystać z wyspecjalizowanych agencji lub profesjonalnego copywritera.

Bardzo ważną sprawą jest również to, aby nie dublować napisanych treści na swoich podstronach, co jest często stosowane np. w przypadku opisów produktów w sklepach internetowych. Zmieniajmy opisy, niech każdy produkt jest opisany inaczej. Jeżeli mamy już przygotowany unikalny tekst, warto pochylić się nad innym bardzo ważnym czynnikiem pozycjonującym wpis, tj.

Główne słowo kluczowe na początku tagu (title)

Przez wiele osób sprawa lekceważona lub nieprzemyślana, a to wielki błąd. Tag tytułowy, często zawierający słowo kluczowe, pozwala wyszukiwarkom na skategoryzowanie strony, czyli wyświetlanie tym użytkownikom, dla których strona jest stworzona. Warto dodać, że każda z podstron jest odrębna i zawiera swój tytuł.

Czym jest title

Jest to znacznik HTML, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe, wyświetlą się strony z wytłuszczonym tytułem witryny, to jest właśnie znacznik title.

Dlaczego tag title jest tak ważny?

  • Wyświetla się w social mediach po wklejeniu linku do strony,
  • Tytuł wyświetla się jako nazwa strony,
  • Pojawia się po dodaniu strony do ulubionych,
  • Klikalny nagłówek w wynikach wyszukiwania.

Znaczenie znaczników H1, H2, H3.

Kolejną bardzo istotną materią dla algorytmów, chociaż nie tylko, jest odpowiednie sformatowanie tekstu. Kluczową sprawą dla wyszukiwarek jest tytuł, czyli nagłówek, który powinien zostać wyróżniony. Najczęściej robi się to pisząc go w znaczniku H1, często wytłuszczając. Jest to informacja dla algorytmów, że strona jest powiązana z tym konkretnie zagadnieniem. Dalej tekst powinien być wyróżniany śródtytułami zgodnie z hierarchizacją zawartych treści. Ważne śródtytuły zaznaczamy znacznikiem H2, a kolejne np. podpunkty śródtytułów zaznaczamy znacznikiem H3 itd.

Podsumowanie

Zastosowanie tych trzech prostych zasad we wpisie na stronę, czyli:

  • napisanie przemyślanego tag litle,
  • odpowiednie sformatowanie,
  • podkreślenie tytułów znacznikami H,

pozwoli na lepszą indeksację strony. Warto też zwrócić uwagę na to, czy można już napisaną treść poprawić pod względem formatu tekstu. Dobrze jest stosowanie wielu akapitów, aby tekst był czytany w blokach, będzie to bardziej atrakcyjne dla odbiorcy. Warto stosować punktory i numeratory, co pozwoli poprawić stronę wizualną tekstu i sprawić, że nie będzie on monotonny.