Linkowanie strony – Jeśli masz podstawową wiedzlinkowanie stronyę z zakresu pozycjonowania stron, to z pewnością już wiesz, że głównym elementem pozycjonowania jest pozyskiwanie linków dla Twojej strony, tzw. link building.

Jednak linkowanie strony wymaga trzymania się pewnych reguł, które pomogą Ci uniknąć problemu w postaci kary filtra lub zbanowania Twojej strony przez google. Poniżej przedstawię Ci kilka zasad, którymi ja się kieruję przy pozycjonowaniu stron klientów oraz swojej własnej. Pamiętaj, że algorytm wyszukiwarki google opiera się o naturalne wyniki wyszukiwania, uzyskane poprzez naturalny 🙂 przyrost linków prowadzących do strony, a pozycjonowanie, choćby najbardziej uważne i delikatne tzw. white seo z zasady nie jest naturalne. Znaczy to, że żadne świadome działania seo w 100% nie gwarantują bezpieczeństwa i uniknięcia nałożenia kary. Chodzi jednak o to, aby to ryzyko zminimalizować. Tak więc do rzeczy:

Linkowanie strony lokalnej – zasady, o których należy pamiętać :

  1. Dywersyfikacja linków – linki różnego pochodzenia. Linki pozyskuj z:
  • tematycznych for internetowych,
  • lokalnych portali, for, katalogów, stron typu yellow pages np. polskie książki telefoniczne,
  • tematycznych blogów (twórz własne wpisy i komentarze innych artykułów)
  • wartościowych katalogów stron, (tytuł wpisu do katalogu zazwyczaj jest linkiem)
  • polskich portali społecznościowych,
  • stron znajomych, (nie wskazana jest wymiana linkami)

3.  Jakość linków – sprawdź page rank i trust runk strony z której linkujesz. Użyj do tego narzędzia majesticseo.com

4.  Stopniowy przyrost linków. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, wymagającym samodyscypliny i cierpliwości. Jeśli masz nową stronę dodawaj kilka max 10 linków dziennie. Np. 2 katalogi, 2 wpis na forum (dwa różne fora), 1 komentarz do bloga, 1 Zasada często, a mniej :-). Z czasem można dodawać linków więcej. Uwaga nie stosuj sztywnego schematu (powyżej to tylko przykład) google lubi “bałagan” :-).

5. Dodawaj różnorodne linki.

  • Pamiętaj o linkowaniu nie tylko słowami kluczowymi. Np. pozycjonujesz stronę pod frazę dobry stomatolog konin, to staraj się by anchor (słowo kluczowe, które jest linkiem dobry stomatolog konin) umieszczony w tekście nie zawsze był w mianowniku. Odmieniaj frazę np. dobrego stomatologa w koninie, dobrym stomatologiem w koninie. Takie działanie wygląda bardziej naturalnie i wzmacnia ogólne zaufanie do strony (trust runk).
  • Linkuj czasem na frazy brandowe – czyli na nazwę domeny www.twojadomena.pl
  • W komentarzach na blogach tematycznych często nie można umieścić frazy kluczowej, ponieważ moderator wyraźnie zastrzega, że należy podać imię. Linkuj imieniem :-).
  • Linkuj także do podstron. Strona główna, to zazwyczaj ogólne przedstawienie profilu twojej działalności, a rozwinięcie szczegółowe na temat usług świadczonych przez firmę znajduje się w podstronie. Oczywiście słowo kluczowe zawarte w znaczniku anchor musi być tematycznie związane z podstroną.
  • Jeśli posiadasz nawet kilka stron zaplecza (które też wymaga linkowania), to pamiętaj, by w żadnym wypadku nie linkować go z tych samych stron, co strona pozycjonowana. Np. z tych samych katalogów!

Teraz spokojnie możesz rozpocząć linkowanie strony.
[category_specific_rss_menu][pb_builder]

3 thoughts on “Linkowanie strony – podstawowe zasady

  1. Jakość linków , no wlasnie, lepej mieć sporo slabych linków czy tez malo mocnych?
    co lepsze?
    co do majestcic… cóż narzędzie super ale czy naprawde miarodajne?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × four =