local seoMasz firmę, która świadczy usługi lokalnie i nie wiesz jak skutecznie wypromować się w internecie? Poniżej 10 sposobów, które pozwolą Ci pozyskać klientów i zwiększyć sprzedaż poprzez stronę www.

1. Wybór fraz kluczowych

Pierwszy i zarazem najważniejszy krok całej kampanii e-marketingowej. Prawidłowo wybrane i odpowiednio dopasowane do prowadzonego biznesu słowa kluczowe, to fundament, na którym buduje się całą późniejszą strategię. “Słowa kluczowe” są dla firmy jak “szyld”, dzięki któremu właściwi klienci trafiają na właściwą stronę. Dlatego tak ważnym jest, by już w tym pierwszym kroku nie popełnić błędów, które mogą drogo kosztować.

2. Optymalizacja strony

Dokonanie ulepszeń na swojej stronie jest kolejnym krokiem. Optymalizacja strony składa się z dwóch etapów: optymalizacja treści i optymalizacja kodu strony. Przede wszystkim zadbaj o uniklany tytuł strony głównej i każdej podstrony, tak, by zawierały frazę kluczową. Optymalizacja kodu strony wymaga minimalnej znajomości jezyka html.

3. Dodawanie treści

Stań się ekspertem w swojej branży. Zadbaj o stały i regularny przyrost wartościowej treści na stronie. Ważne jest, by WSZYSTKIE teksty były unikalne i autorskie. Jeśli masz stronę wizytówkową załóż “bloga” lub “poradnik” i dbaj, by regularnie publikować nową treść.

4. Linkowanie strony

Linki prowadzące do strony są wciąż najistotniejszym elementem pozycjonowania. Dlatego bardzo istotną rzeczą jest dbanie, by pochodziły z jak najbardziej wartościowych stron. Poszukaj i przejrzyj strony związane z Twoją branżą, w których możesz umieścić wizytówkę swojej strony wraz z linkiem.

marketing lokalny5. Dodanie wizytówki swojej strony do “Google moja firma”

Bezpłatnie możesz dodać tam wizytówkę swojej strony. Jedyne co musisz posiadać, to konto na poczcie gmail.

6. Reklamy Adwords

Doskonale się sprawdzają w reklamie lokalnych firm. Konto adwords zakłada się bezpłatnie. Przygotowując kampanię, platforma prowadzi Cię krok po kroku, przez wszystkie etapy tworzenia reklam. W przypadku firm o charakterze lokalnym ważne jest, by w ustawieniach wyświetlania reklam wpisać konkretny region np. Małopolska. Reklama Adwords jest reklamą typu PPC, czyli płaci się za pojedyncze kliknięcie, nie zaś za samo jej wyświetlanie.

7. Dodaj wizytówkę swojej firmy na stronach tzw. “yellow pages”

Przykład: pkt.pl, panoramafirm.pl umieszczając skrupulatnie wszystkie dokładne dane firmy: adres, tel., mapka dojazdu, zdjęcia.

8. Poszukaj lokalnych “katalogów firm”

Tam też mozesz umieścić swoją wizytówkę i pamiętaj o podaniu adresu swojej strony czy danych teleadresowych.

9. Udzielaj się na lokalnych forach internetowych

Ważne jest, by w profilu forum dokładnie wypełnić dane i umieścić (jeżeli to możliwe) adres www swojej strony. Wiele forów umożliwa dodanie podpisu w stopce, tam też można zamieścić link do strony.

10. Komentuj blogi branżowe

Wielu blogerów umożliwia umieszczenie komentarza pod swoim artykułem i dodanie adresu www strony komentującego – wykorzystaj to. Zazwyczaj komentarze na dobrych i szanujących się blogach są moderowane, więc zadbaj o to, by jakość Twojego komentarza była wysoka i wnosząca coś do dyskusji.

Wprowadź jak najszybciej choć jedną z w/w zmian. Jeżeli już to zrobisz, pamiętaj aby analizować, badać, testować, bo tylko tak będziesz mógł ocenić które metody są najskuteczniejsze dla Ciebie. Te metody bardzo pomagają mnie, więc będą działać również u Ciebie. Powodzenia!

[supsystic-show-popup id=100][pb_builder]

8 thoughts on “10 zasad skutecznego e-marketingu, czyli jak wypromować lokalną firmę w Internecie

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Wszystkie te zasady są tak samo ważne przy promowaniu firmy i to nie tylko lokalnej. Na pewno kampanie AdWords są jedną z szybkich i skutecznych metod e-marketingu. W przypadku SEO potrzeba więcej czasu by uzyskać zadowalające nas efekty.

  2. Chyba komentowanie blogów branżowych w Polsce obecnie najbardziej “leży”, jeśli chodzi o działania promocyjne firm… Albo się nie chce albo się nie ma czasu. A to naprawdę pomaga!

  3. Bardzo fajne porady. O większości wiedziałem natomiast według mnie strony tzw yellow pages typu panorama firm i pkt są jak dla mnie zbyt drogie i w tym roku zrezygnowałem z wpisu. Jednak większość klientów miałem z ruchu organicznego i adwords.

  4. katalogi w niektórych branżach nadal dają radę. znajomi mają wizytówki w panoramie firm i większość ruchu do nich pochodzi własnie z pfki, choć nie zapominają też o bardzo tradycyjnych formach czyli ogłoszenie w lokalnej gazecie, bo jednak starsi ludzie nie ogarniają internetu 🙁 i do nich najlepiej dotrzeć “starymi” kanałami

Skomentuj Paweł Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *