seo copywriting co to?

W ostatnim czasie coraz częściej spotykamy się z pojęciem seo copywritingu. Zanim odpowiem na pytanie czym jest seo copywriting chcę zacząć przewrotnie od tego

Czym seo copywriting NIE JEST

Seo copywriting nie jest:

  • Pisaniem synonimów z których można wygenerować 1000 “takich samych tylko trochę innych” artykułów,
  • Pisaniem tekstów do katalogów,
  • Pisaniem tzw. “precli” czyli artykułów “o niczym”, niskich jakościowo, zaśmiecających tak naprawdę internet,

Piszę o tym, ponieważ wpisując w wyszukiwarkę “seo copywriting” i zaglądając na strony, które wyświetliły mi się pod tym hasłem doznałam konkretnego “zniesmaczenia”, widząc usługi oferujące to, co wymieniłam powyżej.

Nie można tego nazwać także copywritingiem, ponieważ obraża to copywriterów.

Jest to swego rodzaju pisarstwo dla potrzeb pozycjonowania.

Owszem, takie usługi też są potrzebne, bowiem ułatwiają pracę pozycjonerom, którzy potrzebują tego rodzaju tekstów i zlecając takie usługi oszczędzają mnóstwo czasu, natomiast nie można w żadnym razie nazywać tego rodzaju pisania seo copywritingiem. Pół biedy, jeśli firma oprócz takich tekstów oferuję jeszcze teksty specjalistyczne, wartościowe artykuły prasowe, teksty reklamowe. W takim wypadku można zrozumieć, że w ten sposób poszerza swoje usługi.

Seo Copywriting – co to jest w takim razie?

Jest to, jak sama nazwa wskazuje, połączenie wysokiej jakości copywritingu, czyli merytorycznych, wyczerpujących, specjalistycznych, unikalnych tekstów, odpowiadających na pytania czytelników z optymalizacją artykułu pod konkretną frazę. Dlaczego seo? Ponieważ tak zoptymalizowany artykuł ma pozycjonować stronę.

 

Osobiście używam tej metody pozycjonowania pod frazy long tile – 3-4 wyrazowe frazy, rzadziej wyszukiwane ale bardzo precyzyjne, które dużo trafniej odpowiadają na pytanie wyszukującego niż frazy ogólne.

 

Przykład takiego pozycjonowania podałam w poprzednim artykule “Pozycjonowanie long tile na przykładzie pozycjonowania usług prawniczych”.

Ja najpierw piszę cały artykuł, nie zwracając uwagi na wybraną frazę. Jeżeli już mam napisanych tekst to dbam o to, by frazę umieścić w:

 

  1. Tytule
  2. I akapicie
  3. Kilka razy powtórzyć w tekście (odmiany, synonimy, liczba mnoga)
  4. W opisach zdjęć.

 

Pisząc taki artykuł pamiętajcie o najważniejszej zasadzie – najpierw użytkownik, potem wyszukiwarka!

 

 [pb_builder]

4 thoughts on “Seo Copywriting co to jest?

  1. To co piszesz to całkowita prawda wielu wydawców stron zapomina o użytkowniku a liczy się tylko wyszukiwarka. Dlatego zasady w jaki sposób umieszczasz słowa kluczowe są optymalne ponieważ nie rażą czytelnika a do tego google traktuje je naturalnie 🙂 dwie pieczenie na jednym ogniu 🙂 Pozdrawiam

  2. Wiele z tego co napisałeś jest prawdą. Piszę teksty na swojego bloga już kilka lat. Na początku pisałem niechlujnie, o byle czym i nie zwracałem uwagi na jakość, lecz chciałem tylko by cokolwiek znajdowało się na mojej stronie. Później trochę poczytałem o tym i zmieniłem swoje przyzwyczajenia. Blog miał być o grach i sprzęcie dla graczy i jest. Podobnie miałem ze stroną, gdzie miałem opisywać rozwiązania informatyczne głównie dla przedsiębiorstw. Pisałem tam o SEO i innych rzeczach, co tak naprawdę nie przynosiło żadnych korzyści jeżeli chodzi o ruch na stronie. Gdy się to zmieniło pojawili sie pierwsi czytelnicy. Dzięki wielkie za tak wyczerpujący tematycznie artykuł. Pozdrawiam

  3. Precle to plaga dzisiejszego internetu 😀 Nawet na wartościowych blogach zdarzają się teksty o niczym, teksty powtarzalne i prawie kopiowane. I najczęściej pisze taki tekst “copywriter”… Ach…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

twelve − five =