Jak zwiększyć sprzedaż produktów/usług przez stronę internetową?

Czy wiesz, że 99% małych firm albo nie prowadzi w ogóle działań marketingowych, albo robi to nieumiejętnie?

95% które prowadzą działania marketingowe skupia się wyłącznie na generowaniu coraz większego ruchu na stronie.
Takie działania są jak najbardziej wskazane, ponieważ nie od dziś wiadomo, że więcej sprzeda ten, kto na swoje frazy kluczowe jest w top 10, od tego co jest w drugiej, trzeciej dziesiątce i dalej.


W tym wpisie chcę uświadomić Ci jak możesz “odsadzić” swoją konkurencję dzięki umiejętności, której albo się nauczysz albo zlecisz profesjonalistom.


Jeżeli masz już wypozycjonowaną stronę nie ma nic gorszego niż “uciekający” z niej klienci. Taki klient, który wszedł na stronę i zaraz z niej wyszedł, na 99% już do Ciebie nie wróci.


“Zostaję” “Wychodzę”


Czy wiesz, że klient, który Cię nie zna i pierwszy raz odwiedza twoją witrynę potrzebuje tylko 3 – 5 sekund by podjąć decyzję “zostaję” czy “wychodzę”?

 


Czyli masz 3-5 sekund, żeby go przekonać, że warto zostać. Jeżeli Ci się to uda i klient zechce choćby zerknąć na Twoją ofertę już nie mówiąc o tym, że zechce ją przeczytać, to zwiększasz swoją szansę na zwiększenie sprzedaży średnio o 30%!


Znam takie firmy, które dzięki zastosowaniu poniższej taktyki zwiększyły konwersję o 300%. Wyobrażasz sobie?
Załóżmy Twój zysk miesięczny wynosi aktualnie 2000 zł, to zwiększenie o 300% twoich zarobków oznaczałoby podniesienie tej kwoty do 6000 zł! Czy nadal nie jesteś przekonany, że warto dokonać kilku zmian w ofercie?
Może nie będzie to od razu 300% ale nawet 10%, 20% czy 50% większy zysk czasem oznacza bardzo wiele.


Ruch na stronie to za mało!


Czy nie żal Ci pieniędzy wydawanych np. na pozycjonowanie? Jeżeli nie chcesz marnować potencjału jaki ono Ci przynosi w postaci zwiększonego ruchu na stronie, czytaj dalej.


Dotychczas skupialiśmy się na działaniach promujących firmę i mających na celu pozyskiwanie ruchu na stronie.
Pozycjonowanie, reklama AdWords, marketing szeptany, wizytówki stron w katalogach, profile w social mediach, to działania, które zachęcają użytkowników do odwiedzenia Twojej strony i one generują Ci ruch. Ok, pierwszy krok (bardzo ważny) masz za sobą.


Czas na krok drugi:


“Zabójcza” Oferta Sprzedażowa

Wyobraź sobie, że swój biznes prowadzisz tylko i wyłącznie off line. Jeżeli prowadzisz sklep, to wiesz jak ważną rolę odgrywa w nim sprzedawca. Nie mówię o takim, który wywraca oczy pod sufit jak klient wchodzi do sklepu ale o takim, który poważnie traktuje swoją pracę i wie, że jeśli on “nawali” i sprzedaż będzie kiepska straci posadę. Jeżeli jesteś np. producentem śrubek, to zatrudniasz najlepszego handlowca.


A teraz popatrz i przyjrzyj się ofercie na swojej stronie. Kto z Was ma tekst w stylu “istniejemy od 100 lat…” albo “świadczymy profesjonalne usługi w zakresie…”?


Przeglądając strony stwierdzam, że 99% firm, nie tylko małych ma żenująco niski poziom ofert sprzedażowych na stronie!


A przecież w internecie tekst i obraz to Wasz najlepszy sprzedawca. Dlaczego zatrudniać “miernotę”?
To dobra i zła wiadomość. Zła dlatego, że mamy w tym kraju naprawdę rewelacyjnych copywriterów i są oni kompletnie nie “wykorzystywani”, a dobra dlatego, że właśnie uświadamiam Ci, żę istnieje bardzo prosty sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.


RTZK (Rusz Tyłek Z Kanapy)


Zatem pozbądź się syndromu RZTK (Rusz Tyłek Z Kanapy) i zleć przeredagowanie tekstu profesjonalistom albo bądź jak pan Adam Słodowy i zrób to sam…


…… Zasad Skutecznej Oferty błyskawiczny kurs 🙂


1. Popraw hasło reklamowe.


Hasło, to pierwszy tekst na jaki zwróci uwagę klient. Zwykle znajduje się przy logo. Z hasłem jest najtrudniej, bo musi ono sprzedawać! D. Ogilvy mawiał, że “Jeśli twoje hasło nie sprzedaje produktu, to zmarnowałeś 90% pieniędzy wydanych na reklamę”. Odnosił się oczywiście do reklam drukowanych ale nie ma większej różnicy.
Hasło ma sprzedawać. Spróbuj zawrzeć w nim obietnicę jak np. “bielsze pranie”.
Hasło powinno również zawierać nazwę marki. Dlatego zwykle na stronach internetowych umieszcza się je pod logo.


Spróbuj zmieścić się w 10 słowach.


Weź hasło w cudzysłów


2. Zwróć uwagę na nagłówki


Z nagłówkami jest mniej więcej tak, jak z hasłem. Jeżeli ktoś “rzuci okiem” na twoją ofertę pewnie nie przeczyta całej treści ale zwróci uwagę na nagłówek. Musi być on tak dobry, że zachęci twojego klienta do przejścia do pierwszego akapitu.


3. Pierwszy akapit

powinien mieć około 3 – 4 zdań i być doskonałym skrótem całej oferty.


4. Zamieść wyraźne fotografie i podpisz je.


Udowodniono, że ludzie najpierw patrzą na zdjęcie i podpis pod nim potem na resztę tekstu.
Jeżeli możesz, to pokaż na fotografii efekty działania twojego produktu.
Pewnie zauważyłeś w reklamach np. środków odchudzających zdjęcie “przed” i “po”. Nie jest to zabieg przypadkowy. Jeżeli nie na Ciebie, to na innych działa i nie jest to zabieg przypadkowo stosowany przez reklamodawców.


5. W tekście oferty pisz konkrety.


Jak twój produkt lub usługa ułatwi życie użytkownikowi lub jaki konkretny problem rozwiązuje. Wcale nie oznacza to, że tekst oferty ma być krótki. Może Cię zaskoczę ale długie oferty lepiej sprzedają.
Np. dla właścicieli gabinetów dentystycznych, jeśli oferujesz wybielanie zębów “Śnieżnobiałe zęby w dwa tygodnie”
Dla firm remontowych “Odmienimy każde wnętrze w mniej niż tydzień”. itp.


6. Pisz krótkimi zdaniami i prostym językiem.


7. Dodaj opinie zadowolonych klientów, certyfikaty itp. to buduje Twoją wiarygodność.


8. Formatuj tekst. Wstaw śródtytuły i akapity.


9. Wyróżnij się choć małym detalem spośród konkurencji.

Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne.
Widziałam ofertę firmy remontowo – budowlanej, których jest wszędzie “na pęczki”, która oprócz “profesjonalnych usług” i “terminowego wykonania prac” dodała na stronie graficzny znaczek “nie palimy”. Jak myślisz, którą firmę do wykończenia wnętrza, spośród “takich samych” firm wybierze pedantyczna właścicielka nowo zakupionego apartamentu?


Pamiętaj słowa są potężnym orężem w internecie. Używaj ich właściwie, a będą na Ciebie zarabiać!
[pb_builder]

10 thoughts on “Skuteczna Oferta Sprzedażowa czyli 9 Zasad Które Natychmiast Zwiększą Sprzedaż Przez Stronę Internetową

  1. Fajne porady. Ostatnio dużo siedzę w sieci i szukam różnych rzeczy, w różnych sklepach i zazwyczaj dramat straszny. Albo brzydkie te sklepy, albo niewartościowe treści. Właściwie znalazłam 4, które naprawdę mi się podobały, a reszta to średnio.

  2. Bardzo ciekawy artykuł, jeżeli ktoś zaczyna swoją przygodę z własną działalnością, otrzymane wskazówki na pewno okażą się bardzo pomocne. Dobra kampania marketingowa to zbiór przemyślanych działań, które mają prowadzić do oczekiwanych efektów – nie ma co robić tego “po omacku”.

  3. Teksty sprzedażowe to bardzo ważna sprawa dla każdej firmy. Jeśli ktoś nie ma umiejętności do stworzenia dobrego tekstu, to warto zainwestować i zlecić napisanie profesjonalnej oferty bo to się szybko zwróci.

  4. Najbardziej podoba mi się punkt RZTK 😉 Owszem, ruszenie tylko z kanapy jest bardzo trudne, ale jak już się nam to uda to wtedy wszystko idzie gładko (ok, może nie gładko, ale na pewno lepiej niż na kanapie)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven − two =