Strategia pozycjonowania strony lokalnej na przykładzie prywatnej szkoły podstawowej w Krakowie. strategia pozycjonowania stronyStrategia nawiązuje do wcześniejszego artykułu o zasadach linkowania stron. W tym artykule będzie konkretny przykład wykorzystania opisanych wcześniej zasad. Wartym uwagi jest to, że jest to przykład pozycjonowania bez zaplecza!

Strategia pozycjonowania strony bez własnego zaplecza – Oczywiście linkowanie strony poprzedzone było optymalizacją kodu witryny, ustawieniem metatagów (title, description) oraz optymalizacją treści na stronie, o czym powinniście najpierw przeczytać np. tu, zanim zaczniecie linkować swoją stronę.

Trochę wstępnych informacji. Strony pozycjonowane są od dnia 25 marca 2014. Przedstawione wyniki strategii pozycjonowania strony dotyczą okresu od 25 marca 2014 do 3 czerwca 2014, a więc nieco ponad 2 miesiące. Strona oczywiście została zoptymalizowana pod kątem seo. Niestety posiadaja jedną bardzo ważną wadę uwaga: składa się tylko ze strony głównej, na co nie mieliśmy wpływu! Obydwie strony pozycjonowane są na 3 frazy lokalne.

Strategia pozycjonowania strony lokalnej – Linkowanie

strona szkoły: Nowa domena, wiek domeny – 2 miesiące.

Pierwszy tydzień

  1. Dodanie strony do 15 mocnych katalogów. Średnio były to 2 wpisy do katalogów dziennie. Zawsze dodaję linki tylko z płatnych, moderowanych katalogów.
  2. Linki z 4 precli z anchor tekstami, które nie były dokładnie brzmiącymi frazami kluczowymi na które pozycjonujemy stronę. Zwykle w wartościowych preclach taki wymóg narzuca administrator. (np. publikuj.org, artelis.pl, albercik.pl)
  3. Dodanie linków z 3 for regionalnych. Linki w stopce (dokładne anchory).
  4. Dodanie linków z 2 for tematycznych. 1 link w stopce (dokładny anchor).
  5. Około 5 komentarzy z blogów tematycznych. Mimo często występującego atrybutu nofollow naszego linku strona zyskuje “trust rank”, czyli zaufanie google`a. Linkiem było imię i nazwisko komentującego.
  6. Stworzenie 1 darmowego bloga – artykuł z 3 anchorami w tekstach ( odmienione frazy kluczowe )
  7. Dodanie strony do “miejsca google dla firm“.

Drugi tydzień i dalsze okresy.

  • Wszystkie 7 punktów powtarzam, z tym, że pozwalam sobie już na nieco większą ilość dodawanych linków np. dodanie strony do katalogów 3-5 dziennie.
  • Tworzę blogi na darmowych platformach z których linkuję. Ogólnie o zasadach linkowania stron mówi wcześniejszy artykuł.
  • Z nowych rzeczy dodaję zakładanie profili społecznościowych. Generalnie dbam o dużą różnorodność linków i ich źródeł. Staram się dodawać linki codziennie z jednym dniem przerwy w tygodniu.

W miarę przesuwania się strony do góry w wynikach wyszukiwania linkuję nieco rzadziej np. co dwa dni. Zachowując przy tym schemat na konkretny dzień jedno zadanie:

  • katalogi lub/i precle
  • fora tematyczne lub/i regionalne
  • komentarze z blogów
  • portale społecznościowe
  • własne blogi.

Jeśli strona jest “wypozycjonowana”, to staram się raz lub dwa w tygodniu dbać o to, by otrzymała link i oczywiście stale monitoruję wyniki

Ta strategia pozycjonowania strony dotyczy linkowania i pozycjonowania strony na konkretne frazy.  Natomiast strategia pozycjonowania strony lokalnej na tzw. długi ogon, poprzez content marketing zostanie opisana w kolejnym wpisie. Niemniej już zaznaczam, że ten sposób będziesz musiał wdrożyć w swoje działania seo bezwzględnie.

strategia pozycjonowania strony strategia pozycjonowania strony[pb_builder]

8 thoughts on “Strategia pozycjonowania strony lokalnej

  1. O właśnie, krótko i na temat. Takiego podsumowania działań w seo brakuje na blogach. Dzięki temu wszyscy Ci, którzy dopiero uczą się pozycjonowania – na tacy mają podany przepis jak to robić. Wystarczy testować, pracować nad skutecznością i uzupełnić o swoje pomysły.

  2. Zgadzam się – krótko i na temat, rzeczywiście treściwych, a co najważniejsze nieskomplikowanych zarówno artykułów i technik pozycjonowania brakuje…Większość opiera na czasochłonnym tworzeniu zaplecza a trudno znaleźć cokolwiek o pozycjonowaniu stron, gdy nie dysponuje się zapleczem

  3. Jakby nie patrzeć linkowanie będzie mocno tracić na znaczeniu. Content i jego promocja w social media będzie za kilka lat głównym dostawcą ruchu na nasze strony. Zobaczycie 😉

  4. Bardzo dużo w przypadku lokalnej strony można zdziałać linkowaniem wewnętrznym – na wiele fraz nawet nie ma co się bawić w linki przychodzące.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four + nine =