na czym polega pozycjonowanie stronyPozycjonowanie lokalne czyli jak w prosty sposób poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania?

Jak wiadomo, pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google może mieć kluczowy wpływ na sukces firmy. Dotyczy to dużych ogólnopolskich firm ale również tych małych, lokalnych działalności. W drugim przypadku mamy do czynienia z pozycjonowaniem lokalnym tzw. local seo.
Na czym polega pozycjonowanie strony? Temu zagadnieniu poświęcony jest nie tylko dzisiejszy wpis ale i niniejszy blog.  Jednak na początek udzielę Ci kilku wskazówek, które z pewnością pomogą twojej stronie poprawić wyniki. Jeśli dysponujesz sporym budżetem, to do pozycjonowania firmy możesz zatrudnić agencję specjalizującą się w pozycjonowaniu i optymalizacji stron. Jeśli masz czas i odrobinę determinacji możesz wykonać kilka prostych zabiegów samodzielnie. Jednak uprzedzam, że zupełnie darmowe pozycjonowanie stron nie istnieje, nawet jeśli wykonujesz je sam. Zapewniam Cię jednak, że czasem, kilka darmowych i prostych zabiegów przyczyni się do znacznej poprawy widoczności twojej witryny.  Gotowy? Zaczynamy.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne  – słowa kluczowe:

Krok 1 : Badanie słów kluczowych
Co to są słowa kluczowe lub inaczej frazy kluczowe? Są to te słowa, które użytkownicy internetu wpisują w okienko wyszukiwarki np. google, aby znaleźć interesującą ich rzecz np. „dobry pediatra łódź”, „sklep ze zdrową żywnością poznań” , “mechanik warszawa ochota” itp.
Wybór fraz kluczowych jest pierwszym i bardzo ważnym etapem procesu charakteryzującego pozycjonowanie strony dlatego warto poświęcić mu więcej czasu. Zastanów się jakich słów kluczowych użyliby Twoi potencjalni klienci aby trafić na Twoją stronę i znaleźć Twoje produkty lub usługi. Może to być jedno lub dwa słowa (np. “pediatra łódź” ), ale zazwyczaj tych słów jest klika (średnio 3-4). Sugeruję wybrać takie frazy 3-4 wyrazowe (pozycjonowanie tzw. long tail – długi ogon), ponieważ są one bardziej precyzyjne, pozwolą pominąć konkurencję i dają większe prawdopodobieństwo, że klienci to właśnie Ciebie znajdą.

  • Zapisz najpierw wszystkie frazy kluczowe jakie Ci przyjdą do głowy.
  • Zrób burzę mózgów, podpytaj znajomych i rodzinę jakich zapytań użyliby szukając Twoich usług w internecie.
  • Pomyśl o alternatywnych słowach, synonimach, frazach niszowych które charakteryzują właśnie twoją działalność.
  • Rozważ też frazy geograficzne, jeśli świadczysz usługi lokalne, ponieważ są one ważne dla klienta i zazwyczaj szukając usług lokalnych w wyszukiwarce google (np. “sprzątanie domu Warszawa”).
  • Sprawdź również jakich słów kluczowych używa konkurencja. Jak? Możesz to zrobić na kilka sposobów. Wejdź na stronę internetową konkurencji, kliknij prawym przyciskiem myszy i otwórz „pokaż źródło strony” potem sprawdź znacznik: <meta name=”keywords” content=””. Znajdziesz tam wymienione po przecinku słowa kluczowe (keywords). Jednak znalezione tam słowa kluczowe są tylko dla nas wskazówką, natomiast nie informują nas na jakie dokładnie frazy “pozycjonuje się” konkurencja. O tym mówią nam  odnośniki kierujące tzw. anchory, czyli znaczniki anchor text. Te można również sprawdzić (choć nie wszystkie) w darmowych wersjach programów majesticseo.com i ahrefs.com. Wystarczy się zarejestrować i zalogować.
  • Następnie ze wszystkich fraz wybierz 2 – 5 najbardziej istotnych dla Ciebie, tych, których twoim zdaniem klienci będą używać najczęściej szukając takich usług jak twoje.

Frazy kluczowe wybrane. Brawo. Teraz przejdźmy do kroku 2.

Na czym polega pozycjonowanie strony lokalnej – treść:

Krok 2 : Optymalizacja treści i kodu strony.

Po wybraniu swoich fraz, następnym krokiem jest dokonanie pewnych ulepszeń na pozycjonowanej stronie, czyli trzeba dokonać optymalizacji witryny. Możemy podzielić ją na dwa etapy: optymalizacja treści i optymalizacja kodu html.

a ) Optymalizacja treści strony
Optymalizacja treści odnosi się do wszystkich tekstów na stronie. Polega ona na umieszczeniu wybranych fraz w tekstach twojej witryny, w taki sposób, by były one logiczne i zrozumiałe dla czytających oraz użyteczne dla wyszukiwarki i podnosiły naszą stronę w górę w wynikach Google. Nie należy przesadzać z “naszpikowaniem” tekstu frazą kluczową!

Pamiętaj także, że aby zwiększyć znaczenie każdego słowa kluczowego powinieneś :

  • umieścić słowa kluczowe w nagłówkach, zawrzeć słowa kluczowe w tekstach występujących na stronie,
  • pogrubić (bold) najważniejsze frazy kluczowe w tekście,
  • zmienić nazwę linków wewnętrznych (odnośników) do innej twojej podstrony. Jeśli możesz niech to będą frazy kluczowe. Np zamiast “Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej “, przeformułuj link o słowa kluczowe , np. ” Dowiedz się więcej o naszych usługach księgowych dla spółek .”
  • Pamiętaj jednak, że piszesz przede wszystkim dla osób odwiedzających Twoją stronę, a dopiero w drugiej kolejności dla wyszukiwarek. Tekst ma być logiczny, spójny i wartościowy dla czytającego.
  • Pamiętaj aby nie duplikować treści z innych witryn!

Na stronie głównej powinno się znaleźć sporo treści zawierającej dokładne opisy tego, co oferujesz, szczegółowe informacje na temat produktów i usług.

b) Optymalizacja kodu html. Jak samodzielnie dokonać optymalizacji strony? Oto na co musisz zwrócić uwagę:

  • tytuł (title) – powinien zawierać najważniejsze dla Ciebie słowo kluczowe. Tytuł nie może być za długi. Przyjmuje się, że powinien mieć długość między 10 – 70 znaków
  • opis (description) – wyświetlany jest zaraz pod tytułem. Zadbaj aby odzwierciedlał możliwie najwierniej treść strony. Powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe i mieć długość między 70 – 160 znaków.
  • słowa kluczowe (keywords) – ten atrybut ma obecnie niewielkie znaczenie jednak uzupełnij go wymieniając po przecinku wybrane słowa kluczowe.
  • nagłówki (h1 – h6) Najważniejszy z nich nagłówek h1 powinien być tylko jeden na stronie. Nagłówek h1 nie może znajdować się na danej stronie więcej niż raz, ponieważ stanowi jej tytuł, pozostałe nagłówki można umieszczać kilkukrotnie;
  • mapa strony (XML site map) – jest to plik w formacie XML, który ułatwia robotom wyszukiwarek szybką indeksację wszystkich stron naszej witryny. Tutaj narzędzie do wygenerowania mapy twojej witryny. Następnie ten plik należy zainstalować na swojej stronie.
  • Atrybut ALT do grafik, czyli alternatywny tekst (opis zdjęcia) Pamiętaj, że wyszukiwarki mogą czytać tylko tekst, a nie zdjęcia . Każde zdjęcie powinno więc być opisane atrybutem alt, czyli alternatywnym tekstem. Używanie flasha do animacji, nie jest wskazane. Wyszukiwarki tego nie lubią.

Krok 3 : Zarejestruj stronę w Google Moja Firma

Krok 4: Dodaj wizytówki swojej działalności na stronach tzw. yellow pages np. pkt.pl, umieszczając skrupulatnie wszystkie dokładne dane firmy: adres, tel., mapka dojazdu, zdjęcia.

Krok 5: Wersja mobilna strony, jest koniecznością w działalności lokalnej firmy. Jeżeli twoja firma działa w konkretnym mieście powinieneś prowadzić działania local SEO. Lokalne SEO oraz strony docelowe dla każdej lokalizacji pozwolą ci pozyskiwać więcej użytkowników mobilnych.

Krok 6: Linkowanie do strony
Linki z innych strony prowadzące do twojej witryny, są uważane przez wyszukiwarki jako wskaźnik popularności dla twojej firmy i poprawiają jej ranking. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, aby linkując z innych stron zamiast pomóc nie zaszkodzić stronie.

  • Kluczowe znaczenie ma jakość, a nie ilość linków prowadzących do strony.
  • Strony internetowe w których umieszczasz linki prowadzące do twojej strony powinny być odpowiednie dla danej branży.
  • Najlepiej, jeśli są to linki ze stron powiązanych z twoją branżą tematycznie. Takie linki mają największą wartość i siłę działania. Dziesięć takich łączy o dobrej jakości zdziała znacznie więcej niż 500 linków z dowolnych stron internetowych.
  • Pamiętaj, że linki z niskich jakościowo stron (spam) mogą wręcz spowodować nałożenie na twoją stronę filtra przez Google. Dokładniej opisane zasady linkowania znajdziesz w kolejnym artykule “linkowanie strony – podstawowe zasady“.

Przewertuj internet, by znaleźć odpowiednie strony internetowe, na których mógłbyś umieścić link do siebie. Szukaj branżowych katalogów, portali społecznościowych zrzeszających branżę, blogów gdzie możesz komentować i umieścić link do swojej strony w podpisie,  tematycznych for internetowych tu link możesz umieścić w stopce lub profilu. Często wartościowe linki są zupełnie darmowe, za niektóre z kolei warto zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych.

Krok 7: Jak mogę monitorować moje wyniki?
Istnieje wiele narzędzi do monitoringu pozycji. Z darmowych polecam cmonitor.pl. Mierzy bardzo dokładnie. Z płatnych wiele znajdziecie w internecie jeśli wpiszecie w Google „narzędzia do monitorowania pozycji”. Zawsze też możecie sprawdzać ręcznie, przeglądając kolejne strony ale zajmie to pewnie chwilę, zwłaszcza na początku, kiedy strona zajmuje odległe pozycje na wyszukiwane frazy.

Powodzenia!

 [pb_builder]

3 thoughts on “Wpływ optymalizacji strony na pozycjonowanie lokalne.

  1. w przypadku biznesów lokalnych istotne są zwłaszcza Google Maps – użytkownik od razu dostaje linka z adresem i danymi kontaktowymi. Ja bym jeszcze dodal linki z social mediów – typu facebook i google – nawet dla firm lokalnych dobrze miec takie profile, oczywiście nie tylko ze względu na linki przychodzące.

  2. Na początek warto przysiąść do określenia słów kluczowych, dzięki którym można lokalnie zarabiać – to po ich wpisaniu potencjalni Klienci trafią na naszą stronę. W przypadku lokalnych biznesów ciężko jest zbadać konwersje. Podpowiedzią może być osobny numer telefonu na stronie internetowej (wtedy realnie widać ile jest telefonów na nowy numer).

  3. Optymalizacja to kluczowa sprawa o jaką należy zadbać zanim przystąpimy skutecznego do pozycjonowania strony niezależnie od tego czy pozycjonujemy stronę na frazy lokalne czy ogólne . Roboty Google muszą właściwie odczytywać zawartośc www. W związku z ostatnimi algorytmami Googla wersja responsywna o unikatowej wartościowej treści i odpowiednich zmianach technicznych z pewnością ją podwyższy w swoich rankingach nawet na urządzeniach mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eighteen − 13 =