Jesteś właścicielem małej firmy działającej lokalnie? Zastanawiasz się jak poprawić widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwań na rynku lokalnym, mieć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż? Mam dla Ciebie kilka, mam nadzieję cennych porad, których wprowadzenie może znaczącą poprawić widoczność twojej strony w wynikach lokalnego wyszukiwania.
“WSZĘDOBYLSKOŚĆ”
Spójrzmy na wyniki wyszukiwania dla przykładowego zapytania zapytania “stomatolog bydgoszcz”
- Jako pierwsze (zielona ramka) wyświetlają nam się płatne reklamy Google Adwords
- Jako drugie – (niebieska ramka) wizytówki firm lokalnych Google Moja Firma
- Jako trzecie – (czerwona ramka) wyniki organiczne.
Nie jest wielkim odkryciem, jeśli powiem, że warto dążyć do tego, aby Twoja firma znalazła się w każdym z trzech wyników wyszukiwania A) Reklamy Adwords, B) Wizytówka Google Moja Firma C) Wyniki organiczne. Natomiast badając zachowania semantyczne ludzi udowodniono, że najwięcej konwersji generują firmy, które “rzucają się w oczy” klientowi. Np. Nie od dziś wiadomo, że reklamy Adwords są słabiej klikane niż wyniki organiczne ale warto, by twoja firma się tam znalazła, choćby po to, by użytkownik “scrollując” stronę w dół “prześliznął” wzrokiem po nazwie twojej firmy. Jeżeli dodatkowo zobaczy Twoją wizytówkę wśród trzech firm Google Moja Firma i znajdzie ją także w wynikach organicznych, to z bardzo dużym prawdopodobieństwem kliknie właśnie w twoją stronę.
Łatwo powiedzieć, gorzej wykonać.
Reklama Adwords
I na to jest sposób. Reklamę Adwords możesz uruchomić w godzinę. Przerażają Cie koszty? Mam i na to sposób. Wybierz TYLKO 1-2 frazy kluczowe, na które będzie się wyświetlać Twoja reklama i zrób na każdą z nich osobną kampanię z osobną reklamą zawierającą w treści frazę kluczową.
Muszą to być frazy:
- bardzo dobrze dopasowane do twojej działalności
- bardzo dobrze dopasowane do treści reklamy
- często wyszukiwane
- [zapisane w ścisłym dopasowaniu]
Potem ustaw budżet dzienny 15-20 zł i włącz reklamy.
Wizytówka w Google Moja Firma
Założenie takiej wizytówki jest zupełnie darmowe. Wymagane jest jedynie posiadanie konta pocztowego na gmail.
Jak technicznie założyć wizytówkę Google Moja Firma opisane jest tutaj.
Jak ustalany jest ranking wizytówek? Podobnie jak w wyniki organiczne. Do końca nie wiadomo. Jest algorytm, który ustala ranking, jednak to co może ci pomóc to:
- Przemyśl dokładnie zanim uzupełnisz nazwę swojej firmy. Podejrzyj jak to robią inni w twojej branży. Wyszukiwarka wyświetla tylko ok 20 znaków tytułu. Postaraj się w nazwie zawrzeć frazę kluczową.
- Wypełnij dokładnie wszystkie dane teleadresowe i podaj adres strony internetowej.
- Wypełnij opis firmy, godziny otwarcia i wszystkie inne pola.
- Dodaj zdjęcia firmy
- Poproś zadowolonych klientów o dodanie opinii. (Jak wizytówka już będzie aktywna)
Po wypełnieniu, aktywować taką wizytówkę można na dwa sposoby – telefonicznie, lub poprzez kartkę pocztową z pozdrowieniami od Google :-).
Połącz stronę G+ ze swoją stroną. Przy zakładaniu wizytówki Google Moja Firma z automatu trzeba założyć stronę G+. Również warto wypełnić w niej wszystkie możliwe dane i opisy firmy, a także dodać adres strony www.
Wyniki Organiczne
Wiadomo, że pozycjonowanie strony trochę trwa, zwłaszcza jeśli wybrałeś frazę konkurencyjną a strona nowa. Spokojnie. Jeśli Twoja strona jeszcze nie jest widoczna w wynikach organicznych załóż wizytówki NAP (Name/Address/Phone), wypełniając pełne dane teleadresowe.
Większość stron tego typu jest płatnych i drogich np. pkt ale można również znaleźć nieodpłatne.
https://biz.yelp.pl/
www.biznesfinder.pl
http://www.targeo.pl/
Katalogi Lokalne i Fora
Prawie każde miasto ma swój spis firm i swoje forum. Postaraj się wyszukać wszystkie, do których możesz dodać swoją wizytówkę. Na forum koniecznie załóż profil i go dokładnie wypełnij. Jeżeli to możliwe dodaj link do swojej strony www.[pb_builder]
Treściwe rady dla początkujących, dziękuję za cenne wskazówki, które z pewnością przydają mi się w rozwoju strony 🙂
Bardzo fajny artykuł, który ukazuje prawdziwe oblicze lokalnego pozycjonowania. Zastanawiam się, czy warto tutaj jeszcze dodać lokalne portale ogłoszeniowe, gdzie można wstawić linka, a przy okazji generują nam ruch na stronie…?
Warto 🙂
Problem w tym, że aby być w pierwszej ramce trzeba zapłacić, a w niektórych branżach wydatek jest spoooory, bo konkurencja bardzo duża 🙁
Można spróbować pozycjonowania na “długi ogon”. Zobacz to – branża konkurencyjna. Teraz wygląda jeszcze lepiej. https://blog.wykreuj.pl/pozycjonowanie-long-tile-na-przykladzie-pozycjonowania-uslug-prawniczych/